mandag den 5. januar 2009

Glasgow

Jeg får ikke den bedste start, idet at jeg ikke kan finde noget decideret skotte musik, ud over sækkepiber.. Og det blir jo ikke nemmere, når nogen forsøger at bilde mig ind, at Wales er næsten det samme som Skotland, og at jeg bare kan finde noget spændende folkemusik derfra.. Nu er jeg ikke det største geografiske geni, men jeg ved sgu hvor Wales ligger, og jeg ved en hel del om skotter og deres øl.. På billedet ser I deres stolthed, armadilloen som minder en smule om vores operahus... Jeg ender med at tage til takke med James Horner og Braveheart soundtracket ( Han er amerikaner, men har en forkærlighed til celtisk folkemusik og det smager lidt af sækkepibe ) og resultatet er :

I'm not off to the best start, since I can't find any other scottish music besides bagpipes. It doesn't get easier by someone trying to tell me that Wales is the same as Scotland - I'm not the greatest geographical genius, but I know the difference between Scotland and Wales. In the background, Glasgow's Armadillo and looks like the danish operahouse.. I end up with James Horner and Braveheart soundtrack - He's a american with a flair for celtic music and that's almost scottish :
Isbjerg - The Scottish ArmadilloJames Horner - Braveheart soundtrack



0 kommentarer: